به گزارش لقمه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، نتایج حاصل از این گزارش حاكی است به طور كلی در این شرایط خاص افراد با وزن طبیعی بیشتر میتوانند فعالیتها و واكنشهای مغزی مرتبط با این موقعیتها را در خود كنترل كنند. نتایج دیگر این مطالعه میافزاید نرخ چاقی در دوران كودكی نسبت به 30 سال گذشته 3 برابر شده است كه در این میان بازاریابی مواد غذایی به عنوان عاملی بسیار مهم در این روند افزایش دخیل است و طبق آمارهای به دست آمده 98 درصد از محصولات غذایی تبلیغ شده برای كودكان در تلویزیون داروی مقادیر زیادی چربی، شكر و یا نمك است. به گفته محققان با توجه به این كه كودكان چاق نسبت به كودكان طبیعی وزن بیشتر در معرض خطر عوارض ناشی از آگهیهای محصولات غذایی پركالری و مضر قرار میگیرند، یكی از عواملی كه میتواند در ایجاد تصمیمگیریهای مرتبط با سلامتی در آنها مؤثر واقع شود. تقویت توانایی آنها در بهبود بخشیدن به شرایط كنترلی و آموزشهایی در این زمینه است كه امید است این مداخلات سلامت رفتاری بتواند باعث موفقیت بیشتری در كاهش وزن و ایجاد منافعی برای چاقی در آنها باشد.