آشنایی با راز کنترل و کاهش وزن


کتاب «کنترل وزن و کاهش چربی آسان با تغذیه و ورزش» نوشته دکتر آقاعلی قاسم نیان از سوی نشر ورزش روانه بازار کتاب شده است. این اثر می‌کوشد رویکردی ویژه را به مخاطبان خود ارائه دهد تا کاهش وزن ماندگار و طولانی مدت آنان بدون داشتن عارضه، به ارتقای سلامت و کیفیت زندگی‌شان بینجامد.

به گزارش لقمه، کاهش وزن پایدار با ورزش و رعایت اصول تغذیه امکان‌پذیر است که روشی کاملا علمی و مورد تأیید است و قابل‌مقایسه با کاهش وزن از طریق قرص‌ها و رژیم‌های خودسرانه نیست.

 

در مقدمه این اثر آمده است: با توجه به تغییر شیوه زندگی، افزایش روزافزون رستوران‌ها و فست‌فودها و کاهش تحرک، هر روز به تعداد افراد چاق در جهان افزوده می‌شود. چاقی که امروزه به مشکل عمومی تبدیل شده است، بسیاری از فعالیت‌های روزمره زندگی را مختل می‌سازد. در این بین تبلیغات انواع و اقسام داروهای لاغری از کانال‌های ماهواره‌ای و ابداع روش‌های بسیار خطرناک و میانبر برای کاهش سریع وزن از سوی کمپانی‌های سودجو مزید بر علت شده است که نگرانی‌ها درباره افراد چاق افزایش یابد.

 

کتاب «کنترل وزن و کاهش چربی آسان با تغذیه و ورزش» در هشت فصل به شرح ذیل تدوین و تألیف شده است:

١- تغییر نگرش به مبحث اضافه‌وزن و چاقی

٢- عوامل موثر در ایجاد چاقی و تعیین وزن مطلوب

٣- کاهش وزن از راه ورزش

٤- دستورالعمل‌هایی برای موفق‌تر شدن برنامه‌های ورزشی

٥- فاکتورهای غذایی موثر برکنترل وزن

٦- ضعف و قوت رژیم‌های غذایی

٧- مواد غذایی کاهش‌دهنده چربی

٨- کتاب در یک نگاه و جداول

 

این کتاب را نشر ورزش در 200 صفحه به قیمت 15 هزار تومان و در شمارگان یک هزار نسخه منتشر کرده است.


مشخصات کتاب

موضوع: کم کردن وزن

نویسنده: علی قاسم نیان

ناشر: ورزش

قطع: وزیری

سال انتشار: 1392

عرض: 16.4

ارتفاع: 23.7

قطر: 0.9

وزن: 292

نوع جلد: نرم

تعداد صفحات: 160
 

با انجام تغییرات فراوان "کنترل وزن" پوست انداخت!

کتاب «کنترل وزن و کاهش چربی آسان با تغذیه و ورزش» نوشته دکتر آقاعلی قاسم‌نیان بار دیگر از سوی نشر ورزش منتشر شد. ویراست جدید این کتاب با تغییراتی فراوان همراه است، به گونه‌ای که می‌توان ادعا کرد این کتاب کاملا پوست انداخته است.

این اثر که می‌کوشد رویکردی ویژه را به مخاطبان خود ارائه دهد تا کاهش وزن ماندگار و طولانی‌مدت آنان بدون داشتن عارضه، به ارتقای سلامت و کیفیت زندگی‌شان بینجامد، در ویراست نخست با مشکلاتی در حوزه ویراستاری محتوایی و ادبی روبه‌رو بود و حتی برخی تصاویر به‌کاررفته در این اثر مکتوب از کیفیت لازم برخوردار نبودند.

با توجه به استقبالی که از همین ویراست نخست صورت گرفت، نشر ورزش مشکلات این اثر مکتوب را تا اندازه زیادی برطرف کرد و حتی طرح روی جلد آن را هم با موضوع کتاب منطبق کرد.

مخاطبان کتاب کنترل وزن و کاهش چربی آسان با تغذیه و ورزش با مضامینی نظیر عوارض کاهش سریع وزن، تعیین وزن مطلوب، علائم حمله قلبی، انتخاب میان وعده‌های سالم، کاهش وزن یا سونا و جکوزی؟! اهمیت پروتئین، توصیه‌هایی برای کاهش وزن مطلوب، گرسنگی کاذب، رژیم غذایی پریتکین، رها کننده‌های هورمون رشد، نوشیدنی‌های رژیمی کلاژنی و نقش تیروئید در چاقی آشنا می‌شوند.

 

در بخشی از این کتاب نوشته شده است: «چاقی به دو نوع هایپرپلازیک و هایپرتروفی تقسیم می‌شود. در چاقی هایپرپلازیک تعداد سلول‌های چربی افزایش می‌یابد ولی در چاقی هایپرتروفی اندازه و حجم سلول‌ها بزرگ‌تر می‌شوند. تعداد اولیه سلول‌های چربی بدن هر فرد به رژیم غذایی مادر بستگی دارد. کالری اضافی در طول مراحل تکامل می‌تواند به شکل‌گیری و افزایش تعداد سلول‌های چربی بینجامد. از آنجا که افزایش تعداد سلول‌های چربی در دوران بزرگسالی به سختی اتفاق می‌افتد، پس چاقی‌ هایپرپلازیک در دوران کودکی آغاز می‌شود.»

 

ویراست جدید این کتاب نسبت به ویراست پیشین، هیچ تغییری از نظر شمارگان، تعداد صفحات و قیمت اثر ندارد.



بازگشت به صفحه نخست


نقل از :تبیان

کد: 7408 تاریخ نشر: ۱۳۹۳ يکشنبه ۶ مهر بازدید: 1417 ساعت: 4:13 عصر
نسخه چاپی نسخه چاپی     ارسال به دوست

اخبار مرتبط با این خبر

ردیفتیترتاریخ
1 جلوگیری از پرخوری با برخی از مکمل های غذایی ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۸ آذر
2 بساط فروشگاه های غیرمجاز سموم، برچیده می شود ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۲ آذر
3 پایان مرحله اول برنامه "سلامت غذا"، امسال ۱۳۹۶ شنبه ۱۱ آذر
4 خوراکی‌های مناسب برای کاهش وزن ۱۳۹۶ جمعه ۳ آذر
5 معدوم سازی ۱۱ تن مواد غذایی فاسد در مسیر راهپیمایی حرم رضوی ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۸ آبان
6 کنترل آب شرب مناطق زلزله زده/ فیلترینگ مخازن و تانکرها ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۸ آبان
7 کنترل فشارخون بالا با رژیم غذایی کم سدیم ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۳ آبان
8 دیابتی ها چه مواد خوراکی مصرف کنند؟ ۱۳۹۶ شنبه ۲۰ آبان
9 کنترل اضافه وزن در بین افراد باید از دوران جنینی آغاز شود ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۵ آبان
10 وضعیت تغذیه مردم در ایران در ایران چگونه است؟ ۱۳۹۶ شنبه ۶ آبان
11 توصیه های امام رضا (ع) برای کنترل وزن به روش اصولی ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ آبان


نظرات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است

نظر شما

نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما:  
کد امنیتی:

 


نظرسنجی
نوشیدنی محبوب شما در زمستان چیست؟
 







 

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :  
 

  غذاهایی که از ریزش موها جلوگیری می کند‎ برای برخی افراد ریزش موها به دلیل ژنتیکی بودن این ...

  ویتامین ضروری برای سالمندان را بشناسید منابع گیاهی فاقد این ویتامین می باشند.

  آب معدنی،محصولی که از پشت به سلامت خنجر می‌زند دستگاه‌های نظارتی، در بررسی‌هایی که از کارخانه‌های...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

انقلاب رنگی در صنایع غذایی شکلات جزو پرطرفدارترین خوراکی‌ها بین بچه‌ها و حتی بزرگ‌ترهاست. در میان انواع شکلات‌ها، آبنبات‌ها،‌ تافی‌ها و دراژه‌های شکلاتی (اسمارتیزها) رنگ‌هایی زنده‌تر و تندتر دارند و مصرف‌کننده را به این فكر می‌اندازند که نکند از مواد و رنگ‌های غیرمجاز برای تهیه آنها استفاده شده باشد!
نگاهی به غذا و تغذیه از منظر اسلامی این مقاله توسط مصطفی آخوندی،عضو هیاءت علمی پژوهشکده تحقیقات اسلامی نگاشته شد که در صفحه 175 نشریه حصون در بهار 1387 منتشر شده است.
سفری شیرین در نوروز، با شیرینی ها و نان های محلی گیلان استان گیلان یکی از استان های سرسبز شمالی ایران است که علاوه بر جاذبه های گردشگری و طبیعی فراوان آن که شهره عام و خاص شده ، غذاها، نان ها و شیرینی های محلی و سنتی این استان نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است.
غذاهای مو سیاه کن شاید این سؤال همواره مطرح باشد که چرا موهایمان سفید می شوند؟ رنگ مو و مطالب مربوط به آن موضوع جالب و پیچیده ای است و جدا از آن که عامل زیبایی است، محافظ و نگهبان ِ سر درمقابل اشعه ماوراء بنفش هم هست. در پایین ترین لایه پوست و درمحل پایه و تکیه تار مو، سلول هایی به نام ملانوسیت قراردارند که دائما ترکیبی به نام ملانین را تولید می کنند، که همین ملانین عامل رنگ داشتن تار موی رشد کرده است.