چگونه تبلیغات موثری داشته باشیم


پایگاه خبری لقمه: برخی از بازاریابان زمان زیادی را صرف انتخاب استراتژی تبلیغات مناسب کرده‌اند تا به کسب و کارهای کوچک یاد دهند چگونه به درستی از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند. روی کدام شبکه‌ اجتماعی سرمایه گذاری کنند؟

به گزارش پایگاه خبری لقمه ، برخی از بازاریابان زمان زیادی را صرف انتخاب استراتژی تبلیغات مناسب کرده‌اند تا به کسب و کارهای کوچک یاد دهند چگونه به درستی از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند. روی کدام شبکه‌ اجتماعی سرمایه گذاری کنند؟

 
چه میزان سرمایه گذاری کنند؟ بهتر است در چندین شبکه اجتماعی هم زمان تبلیغات داشته باشند یا توجه خود را بر روی یک یا دو بستر تبلیغاتی معطوف کنند؟ با توجه به این‌که تبلیغات کار هزینه‌بری است، پس یافتن پاسخ مناسب برای سوالاتی از این دست برای صاحبان کسب و کار حائز اهمیت است. از این رو با مشورت بازاریابان موفق در حوزه دیجیتال، نکات زیر را برای موفقیت استراتژی تبلیغات با شما به اشتراک می‌گذاریم.
 
توجه به تمامی فاکتورها برای تبلیغات موثر
 
در هر شرایط و موقعیت، ارتباطات اجتماعی فاکتور مهمی است که نیاز به آموزش دارد. برای مثال، ممکن است مفاهیمی مانند "کمک و مدیریت بیمار” وجود داشته باشد که مشتریان یا از وجود این مفاهیم اطلاعی نداشته باشند یا ندانند این گونه خدمات چگونه به آن‌ها کمک خواهد کرد. بنابراین انتشار مقالاتی نظیر اهداف این خدمات، مزایا و منافع آن و مواردی از این دست برای روشن شدن موضوع مورد نیاز می‌باشد. حال اگر بتوانید مشتریان را به سمت محصول یا خدمات خود جذب کنید، در قدم بعد مشتریان به سراغ فروشندگان دیگر خواهند رفت تا بتوانند بر اساس مقایسه محصولات انتخاب درستی داشته باشند.
 
در مقابل، اگر شما می‌خواهید محصولی را تبلیغ کنید که برای مشتریان شناخته شده است و مشتریان هدفتان نیز مشخص است، می‌توانید مستقیما به تبلیغ بپردازید.
 
راز موفقیت در طراحی استراتژی تبلیغات پرفروش
 
هنگامی که می‌خواهید از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات استفاده کنید، باید به دو سوال ساده ولی اساسی پاسخ دهید: کجا می‌خواهید تبلیغات داشته باشید؟ چقدر می‌خواهید برای تبلیغات خود هزینه کنید؟ برای این که بتوانید تشخیص دهید تا چه میزان باید هزینه کرد. باید ببینید هر مشتری چقدر برای شما سود خواهد داشت و شما چه قدر باید هزینه کنید تا بتوانید او را جذب کنید.
 
حل این معادله بسیار مهم است. برای مثال، برای فروش محصول ۱۰۰ هزارتومانی با ۷۰ هزار تومان تولورانس، شما می‌توانید از ۴۰ تا ۱۴۰ هزارتومان بر اساس بودجه و اهداف اقتصادی خود هزینه کنید. این فاکتور را نیز باید در نظر بگیرید که آیا این مشتری می‌تواند در آینده خود به منبع درآمدی شما مبدل شود یا خیر.
 
برای کسب و کارهای کوچک، حل این معادله مهم‌تر است، زیرا باید بتواند موانع و محدودیت‌های اقتصادی شرکت را مدیریت کند. هم‌چنین، گاهی ممکن است هزینه‌ای که شما صرف تبلیغات می‌کنید بعد از چند ماه به شما باز گردد. پس باید فاکتور تاخیر زمانی را نیز مد نظر قرار دهید.
 
تحلیل و بررسی دقیق
 
در خریدهای اینترنتی، دنبال کردن این که بیشترین فروش از کدام کانال حاصل می‌شود، ممکن است دشوار و حتی گمراه کننده باشد. در بسیاری از موارد، خریداران اینترنتی الزاما اولین محصولی که به آن‌ها پیشنهاد می‌شود را خریداری نمی‌کنند. بلکه در مورد محصول پیشنهادی تحقیق کرده و آن را با محصولات موجود دیگر از نظر قیمت و کیفیت مقایسه می‌کنند.
 
بنابراین پس از مشاهده ۵ یا ۶ محصول اقدام به خرید می‌کنند. از این رو یک متخصص بازاریابی اینترنتی می‌تواند به شما کمک کند در این مقایسه پیروز شوید، البته به شرط آن که شما کانال ارتباطی خود با مشتری را به درستی انتخاب کرده باشید.
 
تمرکز کردن بر روی بسترهای تبلیغاتی مورد توجه مشتریان
 
یک استراتژی تبلیغات که می‌تواند به توسعه کسب و کارهای کوچک کمک کند، تصمیم گیری مناسب و صحیح در انتخاب بسترهای تبلیغاتی موجود است. از نظر بازاریاب‌های موفق، بهترین استراتژی برای تبلیغات این است که یک یا دو شبکه اجتماعی مناسب مانند گوگل و فیس بوک را انتخاب کرده و از انجام تبلیغات گسترده و پراکنده در چندین شبکه اجتماعی خودداری نماییم.
 
آن‌ها بر این باور هستند که هر کجا استراتژی موفقی داشتید، همانجا متمرکز شوید. برخی از کسب و کارها بوده‌اند که تنها در یک نقطه موفق شده و با گسترش همان بستر، به کسب و کار خود رونق بخشیده‌اند. به عبارت دیگر، هنگامی که استراتژی شما موفق شد، بر روی همان کانال تمرکز کنید و نگران از دست دادن دیگر بسترهای ارتباطی نباشید.
 
اگر بتوانید موفقیت خود را تثبیت کنید، فرصت‌های بیش‌تری به دست خواهید آورد. شاید در ابتدا این گونه به نظر برسد که شرکت‌های بزرگ به دلیل داشتن سرمایه‌های مالی بیش‌تر ممکن است بتوانند حاشیه خطای بیش‌تری داشته باشند، اما تحقیقات نشان داده است که در انتخاب استراتژی تبلیغات مناسب، شرکت‌های بزرگ و کوچک هر دو از یک قانون کلی پیروی می‌کنند. بنابراین تمام شرکت‌ها منابع محدودی برای تبلیغات داشته و حاشیه خطای نسبتا مشابهی دارند.
 
در استراتژی تبلیغات از چه چیزهایی پرهیز کنیم؟
 
یکی از عواملی که می‌تواند اعتبار برند شما را زیر سوال برده و از اعتماد مشتریان شما بکاهد، تلاش برای فریفتن الگوریتم‌های جستجو در گوگل است. نمونه‌ای از این کارها لینک کردن تبلیغات خود با نام چهره‎‌های مشهور و هدایت کاربران به سمت تبلیغات می‌باشد. به عنوان یک فعال حرفه‌ای از انجام این دست کارها جدا خودداری نمایید.
 
زیرا منجر به سلب اعتماد مشتریانتان خواهد شد. علاوه بر این، زمانی که بسترهای تبلیغاتی تغییر کند، ممکن است حقه شما نیز آشکار شود. در صورتی که اگر به درستی به تبلیغات بپردازید، این دسته از تبلیغات می‌تواند شما را به سمت فروش تضمین شده و قابل پیش بینی راهنمایی کند.
 
انتخاب روش‌های جدید و مناسب
 
رهبری فکری و ارزش کارهای تبلیغاتی می‌بایست همسو با تبلیغات فروش یک محصول باشد. اطلاعاتی که از نظر مشتری جذاب و مفید به نظر برسد، به مراتب بهتر از یک تبلیغ آنی می‌باشد که منجر به فروش شود. اولویت و روند دیگری که باید در تبلیغات مدنظر قرار گیرد، استفاده از محتوای ویدیویی می‌باشد.
 
تولید انبوه به تنهایی نمی‌تواند مشتریان را برای خرید مجاب کند، پس بودجه خود را ذخیره کنید. عامل مهم دیگر، مدت زمان تبلیغات ویدیویی است. گاهی یک فیلم ۶۰ ثانیه‌ای ممکن است مشتری را خسته و کسل کند، در حالی که یک فیلم چندین دقیقه‌ای برای مشتری جذاب باشد و آن را دنبال کند. پس، بیش‌تر از آن که به تعداد کلمات و مدت زمان فکر کنید، به جذاب بودن محتوای تبلیغات خود توجه کنید.

شما هم می توانید در انتهای همین مطلب نظرتان را با دیگران در میان بگذارید.

 بازگشت به صفحه نخست


نقل از :آی بازاریابی

کد: 13359 تاریخ نشر: ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۴ آبان بازدید: 3091 ساعت: 4:00 عصر
نسخه چاپی نسخه چاپی     ارسال به دوست

اخبار مرتبط با این خبر

ردیفتیترتاریخ
1 هشدار وزارت بهداشت در مورد مصرف نمک رنگی ۱۴۰۲ شنبه ۷ بهمن
2 عملکرد دولت سیزدهم در سرمایه گذاری ۱۴۰۱ يکشنبه ۶ شهريور
3 مهم‌ترین اولویت‌های اقتصادی دولت سیزدهم چیست؟ ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۱ تير
4 کلیپ یخچال گرمابخش محصول انحصار است/لیلا حاتمی و نعمت الله فاقد خلاقیت ۱۴۰۰ جمعه ۳۱ ارديبهشت
5 افشای فعالیت های پشت پرده برند بزرگ تجاری غرب در محرمانه کولا از شبکه سحر ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت
6 چرا ب آ از جشن عکاسان سینما حمایت کرد/حس خوب در کنار برندینگ ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ مرداد
7 «تبلیغات» عامل شکل‌دهی عادات غذایی ناسالم/ تبلیغات اغواگرانه روغن در تلویزیون ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲ مرداد
8 آیا «تبلیغات مشروبات الکلی» بازی ایران و یونان را لغو کرد؟ ۱۳۹۷ شنبه ۵ خرداد
9 آیا نوشیدنی های لاغری تاثیری در کاهش وزن دارد؟ ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۶ آذر
10 چه موقع می‌توان با داستان سرایی مشتری جذب کرد؟ ۱۳۹۶ شنبه ۲۵ آذر


نظرات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است

نظر شما

نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما:  
کد امنیتی:

 


نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :  
 

  قوانین طلایی برای غذا خوردن این هفت قانون طلایی، قوانینی است که همه متخصصان تغ...

  آیا می‌توان با تغذیه مناسب به جنگ سرطان رفت؟ همه ما مطالب زیادی خوانده‌ایم که تأکید کرده‌اند تغ...

  داروهای فشارخون همزمان با این غذاها مصرف نکنید مصرف مواد غذایی فرآوری شده حاوی سدیم برای بیماران ...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

موز به روایت ناصرالدین شاه به قلم حدادعادل میوه بانن که چیز خوبی است مثل کدوی کوچک تازه دراز، اما رنگ پوستش که زرد شد آن وقت می‌رسد و خوردنی است...
اشتباهاتی که پس از یک وعده پرخوری مرتکب می شوید برای اینکه پرخوری تان را جبران کنید سعی می کنید در روزهای آتی کمتر بخورید. بهتر است که بدانید در اشتباه هستید و نیازی نیست احساس گناه کنید. به جای انجامکارهای غیرعادی موارد زیر را بخوانید.
خطرناک ترین رژیم های کاهش وزن کدامند؟ مهمترین چیزی که در رژیم های نادرست وجود دارد تبلیغات فریبکارانه ای است که فرد را متقاعد می کند در مدت کوتاهی کاهش وزن زیادی داشته باشد و در واقع آن را ضمانت می کند.
۱۰ عادت نادرست که مانع از هضم غذا می‌شود پایگاه خبری لقمه: آیا بعد از هر وعده‌ی غذایی احساس سنگینی زیاد می‌کنید؟ معده‌تان آتش می‌گیرد؟ بدتر از همه این که دچار یبوست یا اسهال می‌شوید؟ اینها جزو شایع‌ترین مشکلات گوارشی هستند که در اکثر موارد به عادت‌های بد خودمان مربوط می‌شوند.