آیا تبلیغات تلوزیونی تاثیری بر الگوی مصرف خانوار ایرانی دارد


پایگاه خبری لقمه: نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد تبلیغات تلویزیون، در شکل گیری الگوی مصرف خانوار ایرانی تاثیر مستقیم دارد.

به گزارش پایگاه خبری لقمه ، صبح امروز جلسه دفاع پایان نامه ارشد «زهرا مهدوی » دانشجوی  ارشد دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه  با عنوان «نقش تبلیغات سیمای جمهوری اسلامی ایران در استفاده بهینه از مواد غذایی(روغن و برنج) از منظر شهروندان شهر تهران» با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

 
در این پایان نامه نقش تبلیغات سیمای  جمهوری اسلامی ایران در استفاده بهینه از مواد خوراکی (روغن و برنج) از منظر شهروندان شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته بود.
 
 نتایج آماری نشان داد بین نقش تبلیغات سیمای  جمهوری اسلامی ایران در استفاده بهینه از مواد خوراکی (روغن و برنج) از منظر شهروندان شهر تهران رابطه مثبت و معناداری وجود دارد، همچنین بین شیوه و شدت نقش تبلیغات سیمای  جمهوری اسلامی ایران در استفاده بهینه از مواد خوراکی (روغن و برنج) از منظر شهروندان شهر تهران رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بنابراین صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در کنار سایر رسانه‌ها به فرهنگ سازی در زمینه کاهش مصرف سرانه مواد خوراکی مضر و همچنین افزایش مصرف سرانه مواد غذایی سالم مانند لبنیات بپردازد.

شما هم می توانید در انتهای همین مطلب نظرتان را با دیگران در میان بگذارید.

 بازگشت به صفحه نخست


نقل از :مهر

کد: 11752 تاریخ نشر: ۱۳۹۶ چهارشنبه ۸ شهريور بازدید: 2346 ساعت: 12:40 عصر
نسخه چاپی نسخه چاپی     ارسال به دوست

اخبار مرتبط با این خبر

ردیفتیترتاریخ
1 جای خالی نظام ارزیابی شفاف در صنعت غذا و گردشگری ایران ۱۴۰۴ يکشنبه ۱۹ خرداد
2 خاطره بازی مهاجرانی با پاک یادت نره ۱۴۰۳ شنبه ۲۰ بهمن
3 چالش‌ها و آسیب‌ها در صادرات زعفران ایرانی ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۳ آبان
4 تبلیغ غیرقانونی در ویژه برنامه المپیکی تلویزیون ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۲ مرداد
5 هشدار وزارت بهداشت در مورد مصرف نمک رنگی ۱۴۰۲ شنبه ۷ بهمن
6 عملکرد دولت سیزدهم در سرمایه گذاری ۱۴۰۱ يکشنبه ۶ شهريور
7 مهم‌ترین اولویت‌های اقتصادی دولت سیزدهم چیست؟ ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۱ تير
8 کلیپ یخچال گرمابخش محصول انحصار است/لیلا حاتمی و نعمت الله فاقد خلاقیت ۱۴۰۰ جمعه ۳۱ ارديبهشت
9 افشای فعالیت های پشت پرده برند بزرگ تجاری غرب در محرمانه کولا از شبکه سحر ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت
10 چرا ب آ از جشن عکاسان سینما حمایت کرد/حس خوب در کنار برندینگ ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ مرداد
11 «تبلیغات» عامل شکل‌دهی عادات غذایی ناسالم/ تبلیغات اغواگرانه روغن در تلویزیون ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲ مرداد


نظرات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است

نظر شما

نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما:
کد امنیتی:



نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  خودمراقبتی، ارزان‌ترین راه جلوگیری از مشکلات پرهزینه دندانی رئیس دانشکده‌ دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید ص...

  استفاده هوش مصنوعی از تحلیل صدا برای تشخیص دیابت پایگاه خبری لقمه: تحقیقات جدیدی که قرار است در نشس...

  جوان كردن پوست با خوردن زردآلو بتا كاروتن موجود در زرد آلو مانع پینه بستن وخشك شد...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

سبزیجات اکسیر جوانی‌ و داروی کاهش وزن کدام هستند؟ سبز رنگ شادی و نشاط است. وقتی میوه و سبزیجات سبز رنگ را به آشپزخانه می‌آورید علاوه بر خوشحالی بیشتر، به سلامت بدن‌تان کمک می‌کنید.
سیب رکورد تولید را زد اما روی دست باغدار ماند همزمان با آغاز برداشت سیب و افزایش تولید این میوه نگرانی باغداران را فرا گرفته و اینک پس از یک سال زحمت و به ثمر نشستن محصول فراوان و با کیفیت به جای خوشحالی اندوه و نگرانی از بازار برای تولیدکننده باقی مانده است.
هشت ماده غذایی بهبود دهنده روابط جنسی لقمه: مواد غذایی مختلف تاثیر متفاوتی بر رفتار انسان می گذارند. در این میان برخی از آنها تاثیر مثبتی بر روابط و میل جنسی شما دارند که به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.
چگونه فودبلاگرها سلامت مردم را قربانی لایک و تبلیغ می‌کنند؟ پایگاه خبری لقمه: بسیاری از اینفلوئنسرهای غذایی، مسابقات عجیب پرخوری، چالش خوردن حجم زیادی از غذا یا نقد رستوران‌های متنوع در یک روز را اجرا می‌کنند. اما آیا کسی به تبعات روانی و جسمی این‌گونه رفتارها برای مخاطبان نوجوان و جوان فکر کرده است؟