خطر سنگ كلیه برای دیزی سنگی خورها


یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد مصرف غذا در ظرو.ف سنگی خطر سنگ كلیه را افزایش می دهد.

به گزارش لقمه، كسانی كه غذاهای آبكی مانند انواع آش وسوپ را در ظروف سنگی پخت و پز می كنند در معرض خطر سنگ كلیه هستند.

بررسی ها نشان می دهند دانشمندان با بررسی و انجام آزمایشاتی روی 160 مرد و زن دریافتند كسانی كه در هفته حتی یك بار از ظروف سنگی برای پخت وپز استفاده می كنند نسبت به سایرین بیشتر در خطر بیماری های كلیوی قرار دارند.

ظروف سنگی اگر چه مزایایی هم دارد كه از مهترین مزایای آن افزایش آهن مواد غذایی است و هم از كم خونی جلوگیری می كند اما دانشمندان معتقدند با جلوگیری از خوردن غذاها به ویژه سنگی می توان از بیماری های كلیوی به ویژه سنگ كلیه در امان بود. 




بازگشت به صفحه نخست


نقل از :باشگاه خبرنگاران

کد: 4188 تاریخ نشر: ۱۳۹۲ شنبه ۲۵ خرداد بازدید: 3898 ساعت: 10:44 عصر
نسخه چاپی نسخه چاپی     ارسال به دوست

اخبار مرتبط با این خبر

ردیفتیترتاریخ
1 دلایل حامد توسلی برای طبخ کمتر غذاهای گوشتی در تلویزیون ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ بهمن
2 اخلاق مداری زیربنای کار حرفه ای من در آشپزی است ۱۳۹۷ يکشنبه ۹ دي
3 آشپزی از هیات تا پروژه های سینمایی ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ خرداد
4 آشنایی با قارچ سمی که جان 15 نفر را گرفت/ معرفی «فرشته نابودگر» ۱۳۹۷ سه شنبه ۱ خرداد
5 جایزه ویژه شهردار رشت برای برندگان دومین جشنواره گردشگری خوراک ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
6 آشپزخانه مرکزی «ابوتراب 2» در نجف افتتاح شد ۱۳۹۷ جمعه ۳۱ فروردين
7 آشنایی با میوه های لوکس ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۶ فروردين
8 اپلیکیشن هنر آشپزی پاسخی برای سوال همیشگی چی بپزم ۱۳۹۶ شنبه ۹ دي
9 قیمت تخم‌مرغ درب مرغداری به ۷۰۰۰ تومان رسید! ۱۳۹۶ شنبه ۲ دي
10 با فواید جالب توجه بذر کتان آشنا شوید ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۹ آذر
11 چگونه دستگاه گریل را تمیز کنیم؟ ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۹ آذر


نظرات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است

نظر شما

نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما:  
کد امنیتی:

 


نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :  
 

  غذا و میوه‌های فریزری چه ضررهایی دارند؟ فریز كردن غذاهای طبخ شده برای استفاده دوباره از آن...

  غذاهای معجزه گر کدامند؟

  حرارت،خواص ماهی را کم نمی‌کند؟ ماهی جزو خوراکی‌‌هایی است که برای مصرف، حتما به پخ...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

روزانه چقدر میوه بخوریم؟ + جدول راهنما یک كارشناس ارشد تغذیه با بیان اینکه زیاده روی در مصرف نوبرانه ها موجب بروز دل درد می شود، توصیه کرد: افراد روزانه 2 تا 3 واحد میوه با رعایت تنوع در بین وعده های غذایی مصرف کنند.
مهمترین عامل خطرزای سرطان پروستات دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی نفرولوژی و اورولوژی گفت: اثر حفاظتی مصرف گوجه فرنگی (به‌ویژه به‌صورت پخته و رب گوجه فرنگی) در جلوگیری از سرطان پروستات به اثبات رسیده است.
بهترین روش چربی‌سوزی چیست عضو کمیته پزشکی فدراسیون جهانی تناسب اندام و بدنسازی گفت: برای تناسب اندام و چربی سوزی بدن سه راه استفاده از رژیم غذایی، ورزش مناسب و مصرف مکمل‌های چربی سوز توصیه می‌شود.
مصرف زیاد آسپرین منجر به کوری می‌شود پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه ویسکانسن آمریکا دریافتند: افرادی که به طور دائم آسپرین را به مدت دست کم ۱۰ سال مصرف می‌کنند؛ با خطر نابینایی و بیماری ماکولا دژنراسیون (Macular degeneration) ‏ روبه رو هستند که با بالارفتن سن در ارتباط است.