جذابیت‌های بصری انیمیشن


پایگاه خبری لقمه: در بحث تبلیغات به دو مدل از انیمیشن استفاده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری لقمه ، در بحث تبلیغات به دو مدل از انیمیشن استفاده می‌شود، یک سری در تیزرهای رئال که در بخشی از آن انیمیشن استفاده می‌کنند. این مدل به آگهی‌های ترکیبی رئال و انیمیشن معروف هستند، در این روش سازندگان اثر برای افزایش جذابیت، از انیمیشن در فضاهای رئال استفاده می‌کنند تا فضای جذاب بصری را مخاطب ببیند و جذب شود. مدل دیگر انیمیشن در فضای تبلیغات بحث استفاده یا خلق کاراکتر است. مثلا در انیمیشن‌های «دیرین دیرین» از این روش استفاده شد، در قسمت‌های اولیه این انیمیشن هیچ کار تجاری صورت نگرفت، صرفا چند کاراکتر معرفی شدند، سناریوهای مختلف داشتند و قصه‌هایشان فراگیر شد و مردم از آنها استقبال کردند. بعد از آن به مرور از فضاهای فرهنگ‌سازی جلو رفتند و وقتی مخاطب جذب شد آگهی‌های تجاری را هم وارد کردند و به برندها خدمات دادند. 

 
یک تیر و دو نشان
 
خدمات بیشتر تبلیغات انیمیشن بر پایه طنز است و طنز در دسته بندی محتوایی، اصطلاحا در محتواهای زرد قرار دارد، مسائلی که مخاطب خوبی را پوشش می‌دهد و مردم آن را دنبال می‌کنند. بحث اصلی در محتوای طنز (علی‌الخصوص در فضای مجازی) استفاده از کلمات خاص و ترندهای اجتماعی است، مثلا در آنالیز فضای مجازی، ما می‌دانیم که هر روز ابَرواژه چیست و چه کلمه‌ای بیشتر از همه توجه کاربران را به خود جلب کرده است. در روزهای گذشته واژه محرم بیشترین استفاده را داشته، در هفته‌های اخیر ژن خوب، یا بحث‎‌‎های سیاسی، اجتماعی وغیره در این جایگاه بودند. حالا وقتی در طول هفته پنج تا ده محتوای فرهنگی براساس ترندهای جامعه منتشر کنید، بدون شک با اقبال عمومی مواجه می‌شوید. از طرف دیگر برندها به تنهایی نمی‌توانند به این مقوله بپردازند، برای همین از محتواهای سرگرم کننده گرافیکی و انیمیشنی در آثارشان استفاده می‌کنند، چون این محتواها وابستگی به برند ندارند و برایشان نیز دردسر ایجاد نمی‌شود و می‌توانند به راحتی از آنها استفاده کنند. بعضا ممکن است یک اثر گرافیکی یا انیمیشن که تبلیغ خودشان نیست را منتشر کنند و بعد از دیده شدن آن، محتوای تبلیغاتی خود را نیز به اثر دوم اضافه می‌کنند و به این ترتیب هردو کاری که منتشر کرده‌اند دیده خواهد شد. 
 
صرفه جویی و جذابیت
 
بدون شک جذابیت‌های بصری انیمیشن قابل کتمان نیست، فضای خلاقه‌ای که در این هنر وجود دارد، باعث می‌شود راحت‌تر و با هزینه کمتر تخیلات خود را به تصویر بکشید. اگر خلاقیت و ایده منحصر به فردی که در ذهن دارید را بخواهید به شکل رئال منتشر کنید، هزینه‌ها به شدت بالا می‌رود. مثلا یک سناریو دارید که در خواب، پرواز می‌کنید و در آسمان به محصول فلان برند می‌رسید و از آن استفاده می‌کنید، ساخت رئال چنین ایده‌ای بسیار سخت و هزینه‌بر است، اما در انیمیشن به راحتی می‌توانید آن را عملی کنید. این بخش تکنیکال ماجراست که در آن با هزینه کم و استفاده از انیمیشن، تخیل می‌کنید و مخاطب باوجود اینکه متوجه می‌شود کاری که شما انجام دادید واقعی نیست، ولی پیام آن را به صورت جذاب دریافت می‌کند، به این ترتیب شما دو پارامتر هزینه تولید مناسب و جذابیت اثر را در آگهی خود دارید. 
 
فضای مجازی و انیمیشن تبلیغاتی
 
نکته بعدی مختص بازار خودمان است، در مارکت ایرانی خیلی از خطوط قرمزی که در آثار رئال دارید، در انیمیشن وجود ندارد. مثلا یک محتوا درست می‌کنید، اگر یک انیمیشن باشد و برای پخش به تلویزیون برود، ممیزی‌های آن با یک اثر رئال قابل قیاس نیست، چون صداوسیما به شدت بر روی آثار رئال حساس است.
پس یک جاهایی برای فرار از ممیزی‌ها بهتر است از انیمیشن استفاده کرد. به طور کلی محدودیت‌های چهارچوبی پررنگی در آثار رئال وجود دارد که در انیمیشن خبری از آنها نیست، اگرچه انیمیشن در مارکت ایران برای فضای مجازی تدارک دیده شده و درصد بالایی از انیمیشن‌های تجاری، صرفا برای پخش در فضای مجازی ساخته شده‌اند، چون این فضا دست برندها را باز می‌گذارد. مثلا ما بین ششصد تا هفتصد هزار کانال فارسی زبان در تلگرام داریم و روزی سه میلیون محتوا در این فضا منتشر می‌شود.
 
در این فضای پر از پیام برندها باید تمام تلاش‌شان را بکنند تا محتوای آنها دیده شود، پس زمانی که وارد فضای اغراق آمیز انیمیشن می‌شوند، این هنر با فضای مجازی ترکیب می‌شود و دست برندها برای خلاقیت و بالا بردن جذابیت بازتر می‌شود و آنها می‌توانند با هزینه‌های کمتری تبلیغات موفقی داشته باشند و برروی مخاطبان زیادی هم تاثیرگذار باشند.

شما هم می توانید در انتهای همین مطلب نظرتان را با دیگران در میان بگذارید.

 بازگشت به صفحه نخست

 

نقل از :telegra.ph

کد: 11978 تاریخ نشر: ۱۳۹۶ يکشنبه ۲ مهر بازدید: 3306 ساعت: 2:22 عصر
نسخه چاپی نسخه چاپی     ارسال به دوست

اخبار مرتبط با این خبر

ردیفتیترتاریخ
1 هشدار وزارت بهداشت در مورد مصرف نمک رنگی ۱۴۰۲ شنبه ۷ بهمن
2 عملکرد دولت سیزدهم در سرمایه گذاری ۱۴۰۱ يکشنبه ۶ شهريور
3 مهم‌ترین اولویت‌های اقتصادی دولت سیزدهم چیست؟ ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۱ تير
4 کلیپ یخچال گرمابخش محصول انحصار است/لیلا حاتمی و نعمت الله فاقد خلاقیت ۱۴۰۰ جمعه ۳۱ ارديبهشت
5 افشای فعالیت های پشت پرده برند بزرگ تجاری غرب در محرمانه کولا از شبکه سحر ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت
6 چرا ب آ از جشن عکاسان سینما حمایت کرد/حس خوب در کنار برندینگ ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ مرداد
7 «تبلیغات» عامل شکل‌دهی عادات غذایی ناسالم/ تبلیغات اغواگرانه روغن در تلویزیون ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲ مرداد
8 آیا «تبلیغات مشروبات الکلی» بازی ایران و یونان را لغو کرد؟ ۱۳۹۷ شنبه ۵ خرداد
9 آیا نوشیدنی های لاغری تاثیری در کاهش وزن دارد؟ ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۶ آذر
10 چه موقع می‌توان با داستان سرایی مشتری جذب کرد؟ ۱۳۹۶ شنبه ۲۵ آذر
11 چگونه تبلیغات موثری داشته باشیم ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۴ آبان


نظرات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است

نظر شما

نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما:  
کد امنیتی:

 


نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :  
 

  چرا پوست این میوه ضد سرطان است میوه‌هایی که رنگدانه‌های قرمز دارند اعم از هویج، گ...

  قهوه سبز با کدام داروها تداخل دارد پایگاه خبری لقمه: مردم قهوه سبز را برای چاقی، دیاب...

  عادت‌های سلامتی که علم آنها را تایید نکرده است همیشه حق با مادرانمان نیست. مادران همیشه می گویند ...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

توصیه به خوشگذرانی در کلام امام کاظم (ع) پایگاه خبری لقمه: تفریح و سرگرمی‌های لذت‌بخش شما را در اداره زندگی یاری می‌کند و به کمک آن بهتر به امور دینی خویش موفق خواهید شد.
نکات مهم برای استفاده از لبنیات سنتی/ نظارت بر بهداشت لبنیاتی‌های سنتی چطور است پایگاه خبری لقمه: کسی نیست به این دل نگرانی‌ها پاسخی دهد و شفاف بگوید که آیا می‌توان با خیال راحت از لبنیات سنتی استفاده کرد؟
۱۰ عادتی که باعث می‌شود چاق شوید اگر کاهش وزن آسان بود، هیچکس اضافه وزن نداشت! حقیقت این است که رولت تخم مرغ، خیلی خوشمزه‌تر از نیمرو است، مزه‌ی سیب زمینی سرخ‌کرده خیلی بهتر از سالاد کنار غذاست، و مرغ هم لذیذتر خواهد شد اگر آنرا سوخاری کرده باشید.
فرهنگستان به جای پاستا چه واژه ای را پیشنهاد داده است؟ فرهنگستان زبان و ادب فارسی با ارائه توضیحی درخصوص واژه‌گزینی در حوزه صنایع غذایی، می‌گوید که تاکنون برای نام‌های غذاها معادل‌سازی نکرده‌ و برای غذاهای ملل نیز معادل فارسی نساخته است.