به گزارش لقمه، مسعود اسدی در دومین همایش تبلیغات ویژه مدیران مسئول کانونهای تبلیغاتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مسئولیت تبلیغ، قانوناً در درجه اول با صاحب آگهی است.
وی در ادامه با بیان اینکه سازنده آگهی هم باید همه موارد قانونی را در نظر بگیرد، افزود: در مشاوره و شعارهای داده شده، سازندگان آگهی باید با حواس جمع کار کنند.
رئیس کانونهای تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: مجازاتهایی هم برای تخلفات تعیین شده که زیبنده کانونهای تبلیغاتی نیست که بخواهند مخاطب خود را گول بزنند.
اسدی از ممنوعیت تبلیغات مناطق گردشگری در تبلیغات محیطی خبر داد و تصریح کرد: این مورد تازه به تصویب رسیده و ابلاغ هم شده که باید از آن تبعیت کرد.
وی به ماده 37 قانون برنامه پنج ساله کشور اشاره کرد و بیان داشت: در این ماده یک اختیار به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داده شده که از تبلیغ یکسری کالاها و خدمات خاص جلوگیری کند، اولین جلسه در این ارتباط 10 دیماه تشکیل شده و سیگار و کالاهایی مانند سوسیس، کالباس، اسنک، و... به دلیل عدم ارزش غذایی، احتمالاً اجازه تبلیغ آن گرفته میشود.
نقل از :فارس